Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content
sluiten

Herhaal medicatie

Herhaalmedicatie online bestellen

Bestel uw herhaalmedicatie snel en makkelijk online via MijnGezondheid.net.

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie


Herhaalmedicatie bestellen via de receptenlijn

De receptenlijn is 24 uur per dag bereikbaar. 
Door de benodigde medicatie, samen met uw naam en geboortedatum, in te spreken kunt u eenvoudig bestellen.

U kunt uw medicatie 2 werkdagen na het inspreken op de receptenlijn vanaf 10:00 uur in uw apotheek ophalen.

Let op! De receptenlijn is er niet voor het aanvragen van “kuren” en ook niet voor bijvoorbeeld zalven die u ooit eens gehad heeft. Overlegt u dan met de assistente of de dokter! Andere recepten kunnen in overleg met de assistente worden aangevraagd. Ook kunt u het telefonisch spreekuur van de dokter hiervoor bellen.

Bel 035-6853840 (toets 2)

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Afspraak maken

Online afspraak maken via MGN

Maak uw afspraak snel en makkelijk online via MijnGezondheid.net of de app MedGemak.
U kiest zelf met wie en wanneer. Als u de afspraak heeft gemaakt, staat deze direct in onze agenda.

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie


Telefonisch afspraak maken

NIEUW: Onze praktijk is telefonisch bereikbaar van 08:00-12:00. 
Tussen 12.00-17 .00 is de praktijk alleen bereikbaar voor zaken die niet kunnen wachten tot de volgende dag. 

De assistente zal u enkele vragen stellen over de reden van uw komst. Een afspraak is voor 1 probleem en 1 persoon. Denkt u meer dan 10 min nodig te hebben geeft u dat dan aan bij het maken van de afspraak.

Bel 035-6853840

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

E-consult

U kunt online uw vraag stellen

Met een e-consult kunt u minder dringende vragen voorleggen aan uw huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Stel uw vraag direct via het patiënten portaal MijnGezondheid.net. Houdt er rekening mee dat het soms wel 2 werkdagen kan duren voor uw vraag beantwoord wordt. Voor spoedgevallen of dringende vragen adviseren wij u naar de praktijk te bellen. Bij een e-consult wordt uw vraag net zo vertrouwelijk en zorgvuldig behandeld als via telefoon of in de spreekkamer. Voordat u gebruik kunt maken van een e-consult dient u eerst in te loggen. 

Ik wil meer informatie

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Inschrijven

Wij zijn (tijdelijk) geopend voor nieuwe inschrijvingen. Wanneer u nieuw in Hilversum of in onze wijk bent komen wonen, kunt u zich bij ons inschrijven. Neem dan contact op met de assistente.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

Lees hier meer over onze klachtenregeling. Let op dit betreft geen medisch inhoudelijke klachten/zaken.

    Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van uw tip of klacht.
    Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
    Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie ons privacystatement
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Handig om te weten

BEREIKBAARHEID

Belangrijk nieuwsbericht Bereikbaarheid Huisartsenpraktijken Seinhorst

Momenteel hebben wij een ernstig tekort aan doktersassistenten. Wellicht dat u al iets heeft gehoord of gelezen over het tekort aan doktersassistenten in de landelijke media.

Om u toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, nu en in de toekomst, zijn wij genoodzaakt om per direct een aantal belangrijke wijzigingen aan te brengen in onze bereikbaarheid aan de telefoon en aan de balie.

Voor u betekent dit met ingang van 23-2-24 het volgende:

De doktersassistente is dagelijks van 8.00 uur tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar. De spoedlijn voor zaken die niet kunnen wachten tot de volgende dag blijft de hele dag bereikbaar.

Onze balie is dagelijks geopend van 9.00 uur tot 13.00 uur.  U kunt dan terecht voor het inleveren van urine en kweken en niet meer voor het beantwoorden van medische vragen. Voor medische vragen kunt u ons bellen of bereiken via uw digitale huisartsendossier in Mijngezondheid.net of via de MedGemak app.

Wij blijven zoeken naar oplossingen om onze bereikbaarheid en service zo optimaal mogelijk te houden. U kunt ons hierbij helpen!

  • Voordat u contact opneemt, informatie inwinnen over uw vraag. Dat kan bijvoorbeeld bij een naaste of op de website: http://Thuisarts.nl  Mogelijk is een bezoek aan de huisarts niet nodig.
  • U kunt zelf 24-uur per dag online een (telefonische) afspraak bij de praktijkondersteuner of huisarts inplannen via http://mijngezondheid.net of de MedGemak app.
    Heeft u hierbij hulp nodig, vraag een naaste, of loop binnen bij de bibliotheek voor ondersteuning of neem contact op met de Helpdesk Digitale zorg (085-1304575)
  • Korte, niet spoedeisende vragen, stelt u eveneens 24-uur per dag via een
    e-consult “vraag aan uw zorgverlener” op http://mijngezondheid.net of MedGemak app. U kunt hierbij zo nodig ook een (scherpe) foto toevoegen.
  • Medicijnen herhaalt u via http://mijngezondheid.net of via de receptenlijn.

Wij begrijpen dat deze veranderingen ook aanpassingen vraagt van u als patiënt. Hiervoor vragen wij uw begrip, geduld en medewerking. Ons team van baliemedewerkers, doktersassistentes, praktijkondersteuners en huisartsen doet haar uiterste best om u zo optimaal mogelijk te ondersteunen bij uw gezondheid.

Iedereen twijfelt wel eens of een bezoek aan de huisarts nodig is.

Met behulp van Moet ik naar de dokter? kunt u nu zelf beoordelen óf en zo ja, wanneer het nodig is om een huisarts te raadplegen.

Lees meer

MedGemak-app
MedGemak App

Onze praktijk maakt gebruik van de MedGemak-app. Deze app is gekoppeld aan het patiëntenportaal MijnGezondheid.net. Met de app kunt u nu nog eenvoudiger online uw zorgtaken regelen waar en wanneer het u uitkomt.

Leefstijlloket Hilversum

Het leefstijlloket in Hilversum is voor alle volwassen inwoners uit Hilversum die vragen hebben over een gezonde leefstijl. U kan inlopen tijdens het gratis inloopspreekuur of bekijk de website: https://jouw.teamsportservice.nl/gooi/project/leefstijlloket/

Over de praktijk

Hartelijk welkom op de website van huisartsenpraktijk A.Schipper en J.Fokkema.

Alberte Schipper en Joanne Fokkema werken hier samen als huisartsen met een team van assistentes en praktijkverpleegkundigen. 

Ons doel is het het leveren van deskundige en betrokken huisartsenzorg vanuit een goed georganiseerde praktijk. Als huisartsen streven wij naar een werkomgeving die prettig is voor zowel patiënten, medewerkers als onszelf. Verder streven we naar vriendelijkheid en een open houding. We vinden het belangrijk laagdrempelig te zijn binnen de grenzen van de praktijkregels.

Op deze website vindt u informatie over de praktijk en de medewerkers en kunt u zich ook aanmelden voor MGN (Mijn GezondheidsNet)

 

Vakanties/afwezigheid

De praktijk is gesloten van:

 

  • 24 t/m 26 april 2024
  • 22 t/m 26 juli 2024
  • 26 augustus t/m 6 september 2024
  • 28 oktober t/m 1 november 2024

 

Vakantiewaarneming:
Tijdens vakanties, nascholingen en nachtdiensten nemen bijna altijd de collega’s uit het Medisch Centrum Seinhorst waar. De waarneming is alleen bedoeld voor klachten die niet kunnen wachten tot uw eigen huisarts weer aanwezig is. De andere huisartsen in Seinhorst (Vroon/Busch en Boeting/Boeting) beschikken ook over de volledige medische informatie.

Begint uw achternaam met:

  • A t/m K dan nemen dokter Vroon en dokter Busch waar
  • L t/m Z dan nemen dokter Boeting en dokter Boeting waar

U kunt echter, ook tijdens de vakantie, het telefoonnummer van uw eigen huisarts kiezen en dan de aanwijzingen die in het keuzemenu gegeven worden op volgen.

 

Meer informatie

  • Huisbezoeken kunnen van 8.00 uur tot 10.30 uur aangevraagd worden. Huisbezoeken worden gedaan bij mensen die vanwege ernstig ziek zijn niet naar de praktijk kunnen komen. De assistente vraagt naar de reden van uw verzoek. Zo kunnen we bepalen welk bezoek voorrang krijgt. Het tijdstip van ons bezoek is moeilijk aan te geven. Het kan voorkomen dat de assistente u vraagt om toch naar de praktijk te komen, omdat wij u daar beter kunnen onderzoeken en behandelen.

  • Belangrijk nieuwsbericht Bereikbaarheid Huisartsenpraktijken Seinhorst

    Momenteel hebben wij een ernstig tekort aan doktersassistenten waardoor wij u niet de gewenste service kunnen verlenen. Wellicht dat u al iets heeft gehoord of gelezen over het tekort aan doktersassistenten in de landelijke media.

    Om u toch zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, nu en in de toekomst, zijn wij genoodzaakt om per direct een aantal belangrijke wijzigingen aan te brengen in onze bereikbaarheid aan de telefoon en aan de balie.

    Voor u betekent dit met ingang van 23-2-24 het volgende:

    De doktersassistente is dagelijks van 8.00 uur tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar. De spoedlijn voor levensbedreigende zaken blijft de hele dag bereikbaar.

    Onze balie is dagelijks geopend van 9.00 uur tot 13.00 uur.  U kunt dan terecht voor het inleveren van urine en kweken en niet meer voor het beantwoorden van medische vragen. Voor medische vragen kunt u ons bellen of bereiken via uw digitale huisartsendossier in Mijngezondheid.net of via de MedGemak app.

    Wij blijven zoeken naar oplossingen om onze bereikbaarheid en service zo optimaal mogelijk te houden. U kunt ons hierbij helpen!

    • Voordat u contact opneemt, informatie inwinnen over uw vraag. Dat kan bijvoorbeeld bij een naaste of op de website: nl. Mogelijk is een bezoek aan de huisarts niet nodig.
    • U kunt zelf 24-uur per dag online een (telefonische) afspraak bij de praktijkondersteuner of huisarts inplannen via netof de MedGemak app.
      Heeft u hierbij hulp nodig, vraag een naaste, of loop binnen bij de bibliotheek voor ondersteuning of neem contact op met de Helpdesk Digitale zorg (085-1304575)
    • Korte, niet spoedeisende vragen, stelt u eveneens 24-uur per dag via een
      e-consult “vraag aan uw zorgverlener” op netof MedGemak app. U kunt hierbij zo nodig ook een (scherpe) foto toevoegen.
    • Medicijnen herhaalt u via net. of via de receptenlijn.

    Wij begrijpen dat deze veranderingen ook aanpassingen vraagt van u als patiënt. Hiervoor vragen wij uw begrip, geduld en medewerking. Ons team van baliemedewerkers, doktersassistentes, praktijkondersteuners en huisartsen doet haar uiterste best om u zo optimaal mogelijk te ondersteunen bij uw gezondheid.

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net

Medewerkers

Alberte Schipper
Huisarts

Aanwezig: maandag en woensdag. 

Joanne Fokkema
Huisarts

Aanwezig: dinsdag, donderdag en vrijdag. 

Chantal Kok
POH somatiek / Praktijkmanager
Tamara van Garsel
POH somatiek
Rian Steenbakkers
POH somatiek
Swanica Dragtsma
POH GGZ
Ellen
Assistente
Joyce
Assistente
Nanda
Assistente
Paulien
Assistente/SOH
Tineke
Assistente
Danique
Assistente

Openingstijden

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent